marți, 6 decembrie 2011

Manastirea Peri

      A doua zi am facut o drumetie pe Piatra Sapantei, un paradis uitat. Pe paraul care strabate muntele se pot pescui pastravi frumosi, iar pentru cei mai iute la pas se poate merge si la cascada, aproximativ 7 km de mers pe drum de padure, va spun ca merita facut efortul !
     Perioada de relaxare a venit la cateva ore diferenta cand mi-am adus aminte ca numai la 2km de centrul Sapantei se afla Manastirea Peri. Imediat am purces acolo. Trecand printr-o padure de brad si stejar am ajuns intr-o poiana deschisa de unde se putea vedea cu maretie turnul Manastirii.
     Initial manastirea a fost construita din piatra in anul 1391 in urma donatiei de proprietati a nepotilor lui Dragos. Edificiul s-a  distrus in anul 1793, iar in anul 1997 Manastirea a fost din nou infiintata, fiind construita cu fundatia de piatra si restul structurii din lemn de  brad si stejar.

Parcul dendrologic "Livada"

     Turnul este atat de inalt incat se poate vedea de pe o raza de cativa km. Din modestie nu am reusit sa vizitez si interiorul Manastirii deoarece era slujba si nu am vrut sa deranjez cu pozele enoriasii, da am facut destule la nivelul superior si la exterior. O zona deosebita in care ma voi reintoarce oricand cu placere, mai ales pentru palinca cea galbuie si limpede ca cristalul :D.

Detaliu etajul superior, se poate observa structura din stejar si acoperisul din brad
Interiorul etajului superior in curs de amenajare


Stalpii frumos sculptati in lemn de stejar
Altarul de vara


Turla bisericii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu